Pe mine m-a impresionat dintotdeauna podul de la Cernavodă construit de Anghel Saligny. Când eram copil şi mergeam cu trenul de la Braşov la Constanţa ajungeam la podul de la Cernavodă la răsăritul soarelui. Aşteptam cu nerăbdare să văd podul şi mai ales dorobanţii de la capetele lui.
Podul lui Saligny a fost inaugurat pe 19 septembrie 1895 şi la vremea lui a fost cel mai lung pod din Europa. A costat 35 de milioane de lei aur şi a fost construit în doar cinci ani de zile, o adevărată performanţă chiar şi pentru secolul al XIX lea – să nu mai vorbim de performanţele inginereşti ale românilor din ziua de azi.De fapt era vorba de un complex de poduri, din care a dispărut în anul 1969 un viaduct care traversa Insula Borcea. Podul nu a mai fost folosit din anul 1987, ceea ce înseamnă că a rezistat aproape 100 de ani.
Dincolo de aceste date tehnice podul de la Cernavodă este un simbol: reprezintă adevărata luare în stăpânire a Dobrogei, asigurarea traseului Bucureşti-Constanţa, ieşirea românilor spre Marea Neagră.